DSpace Repository

Mengkaji Kepuasan Pelanggan Terhadap Penghantaran Barangan Yang Dibeli Secara Online Daripada Watson Dalam Kalangan Penduduk Seberang Jaya

Show simple item record

dc.contributor.author Yushadatul Nawwarah Mohd Yusof
dc.contributor.author Luqman Roslee
dc.contributor.author Muhamad Sharil Mustafa
dc.contributor.author Munira Abdullah
dc.contributor.author Muhammad Fareez Najumuddin
dc.contributor.author Thaneswary Ong Sue Leng Anandaraja
dc.contributor.author Neeleswari Abirami Munithrarao
dc.date.accessioned 2024-10-14T07:45:09Z
dc.date.available 2024-10-14T07:45:09Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://repository.psp.edu.my/xmlui/handle/123456789/352
dc.description Penghantaran barangan yang dibeli secara 'online' pada era ini amat terkenal dalam kalangan masyarakat Malaysia mahupun seluruh dunia. Hal ini terbentuk kerana peredaran masa yang begitu pesat yang menyebabkan masyarakat menggunakan perkhidmatan 'online'. Perkara ini saling berkait antara satu sama lain. Sebagai pihak ketiga, mereka haruslah menitik beratkan tentang keselamatan penghantaran barang supaya dapat membina kepercayaan terhadap pelanggan. Selain itu, pihak ketiga haruslah mengambil kira tentang ketepatan masa untuk menjalan aktiviti penghantaran barangan yang dibeli secara 'online'. Dari aspek pengguna pula, dapat membantu menjimatkan masa mereka kerana tidak perlu ke kedai untuk membuat pembelian. Kajian ini dijalankan untuk mengkaji kepuasan pelanggan terhadap penghantaran barangan secara 'online' oleh pihak Watson dalam kalangan penduduk Seberang Jaya. Dalam kajian ini, melalui tiga (3) faktor iaitu masa, jaminan keselamatan dan harga dikaji bagi mencapai objektif kajian dan serami seratus (100) orang responden dipilih secara rawak dari pelanggan Watson di sekitar kawasan Seberang Jaya. Hasil daripada kajian ini menggunakan SPSS (Statistical Package for Social Science). Dapatan kajian menunjukkan bahawa terdapat dua (2) faktor iaitu faktor jaminan keselamatan dan faktor harga yang paling mempengaruhi kepuasan pelanggan terhadap penghantaran barangan yang dibeli secara 'online' daripada syarikat Watson dalam kalangan penduduk Seberang Jaya en_US
dc.language.iso other en_US
dc.relation.ispartofseries ;1470
dc.subject Penghantaran barangan en_US
dc.subject Online en_US
dc.subject Watson en_US
dc.subject Penduduk Seberang Jaya en_US
dc.title Mengkaji Kepuasan Pelanggan Terhadap Penghantaran Barangan Yang Dibeli Secara Online Daripada Watson Dalam Kalangan Penduduk Seberang Jaya en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account