DSpace Repository

Mengkaji tahap kepuasan peruncit terhadap perkhidmatan pengedaran produk syarikat Rohaya dan Abu Bakar di sekitar Pulau Pinang

Show simple item record

dc.contributor.author Nur Adilah Hani Murshidi
dc.contributor.author Nur Athirah Mohd Farid
dc.contributor.author Muhammad Fauzan Ahmad
dc.contributor.author Ahmad Danial Azhar
dc.contributor.author Muhammad Daniel Enver Saad
dc.contributor.author Hegarupinee V. Muniandy
dc.date.accessioned 2024-10-15T01:18:52Z
dc.date.available 2024-10-15T01:18:52Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://repository.psp.edu.my/xmlui/handle/123456789/354
dc.description Projek logistik ini dilaksanakan bagi tujuan untuk mengkaji tahap kepuasan peruncit terhadap perkhidmatan pengedaran produk syarikat Rohaya & Abu Bakar. Selain itu,pengkaji juga melihat faktor-faktor yang berkaitan dengan penghantaran, perundingan dan maklumat produk yang memberi kesan kepada tahap kepuasan peruncit Rohaya &Abu Bakar. Instrumen kajian yang digunakan bagi menjawab objektif kajian ialah berbentuk borang soal selidik yang terbahagi kepada dua bahagian iaitu bahagian A dan bahagian B. Populasi kajian ini Peruncit yang menjual produk Rohaya & Abu Bakar di sekitar Pulau Pinang. Manakala, sampel peruncit yang menggunakan perkhidmatan pengedaran produk Syarikat Rohaya & Abu Bakar di sekitar Pulau Pinang. Di samping itu, seramai 100 orang responden telah dipilih sebagai sampel dalam kajian ini. Seterusnya, data-data yang terkumpul di proses dan di analisis dengan menggunakan Statistical Package of Social Science" (SPSS). Cronbach Alpha bagi aspek penghantaran 0.872, aspek perundingan 0.791 dan aspek maklumat produk 0.722. Manakala, min purata bagi aspek penghantaran sebanyak 3.97 pada tahap tinggi, aspek perundingan sebanyak 4.03 pada tahap tinggi dan maklumat produk 3.78 pada tahap tinggi. Akhirnya, cadangan yang dikemukakan terbahagi kepada tiga iaitu kepada Syarikat Rohaya & Abu Bakar, kepada Peruncit dan pengkaji akan datang. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.relation.ispartofseries ;1474
dc.subject Kepuasan peruncit en_US
dc.subject Perkhidmatan pengedaran produk syarikat en_US
dc.subject Sekitar Pulau Pinang en_US
dc.title Mengkaji tahap kepuasan peruncit terhadap perkhidmatan pengedaran produk syarikat Rohaya dan Abu Bakar di sekitar Pulau Pinang en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account